Követés

BMM Képzés

30 órás akkreditált képzésen ismerkedhetsz meg a
Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatal által levédett
módszeremmel

 

A gyermeki kompetenciák különböző időben és eltérő ütemben fejlődnek, így a hagyományos, frontális szemléltetéssel  a fejlesztés nem megoldható. Szükséges a szabad tanulás nyújtotta lehetőségek kiaknázása, az egyéni képességeknek megfelelő eszközök biztosítása, melyek által a gyermek a saját tempójában képes önmagát fejleszteni. A BMM módszer lényege ennek a folyamatnak a “hogyan” – ja.


„Minden gyermeknek szabadságra és emberségre van szüksége a fejlődésükhöz. Ezt az alapigazságot Béres Mária nemcsak felfedezte, nemcsak beszélt róla, hanem munkája alapjává is tette. Ez magyarázza nagyszerű eredményeit. Remélem sok követőt talál és nevel.”

Fóti PéterDemokratikus Nevelésért és Tanulásért Közhasznú Egyesület alapítója

 

 

Mit tartalmaz a képzés?

A 30 órás akkreditált képzés saját gyakorlati munkám bemutatását tartalmazza. A módszer megismerésével egyidejűleg lehetőséget kapnak a hallgatók a BMM eszközök használatának folyamatos gyakorlása mellett eszköz készítésére is.

A TANUSÍTVÁNY-on túl a képzés elvégzésével a résztvevők jogot szereznek (“Igazolást” kapnak) a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala által védjegy oltalommal ellátott BMM módszer alkalmazására.

Bemutatom, hogyan is lehet átadni ugyanazokat a tanulási tartalmakat másként a ránk bízott gyermekeknek. Főleg olvasás, írás, matematika és a környezetismeret terén.

A képzésen több száz fotó segítségével megismerheted azt az utat, ahogyan a gyermekek előkészítik kicsiny kezüket az írásra. Hidd el, nem azzal tanulja meg a helyes ceruzafogást, hogy órákon át gyakorolja! Bemutatom, hogyan tudnak matematikai feladatokat elvégezni úgy, hogy esetleg még a számokat sem ismerik.
Kíváncsi vagy, hogy hogyan tanultak meg írni? Mit rejtett számukra a betűk világa? Erre is választ kaphatsz!

Azt az igen göröngyös utat is bemutatom, amin az autistáimmal mentem végig. Nem volt mindig könnyű, az biztos! De hogy nagyon sikeres volt, az is biztos. Sok mindent megtapasztaltam, amit sok- sok képanyaggal és videóval illusztrálva osztok majd meg veled /veletek!

Ezen felül videókon megnézheted egy-egy új ismeret elsajátításának az önálló menetét az önellenőrzési jelek segítségével.

Képzés helyszíne: Ahol összejön minimum 10, de maximum 30 fő! Én utazom!

 

      

Milyen előnyöd származik neked, és a 
gyerkőcöknek a mindennapjaid során abból, ha a 
képzést követően a BMM módszerrel dolgozol?

 

   Egy feladathelyzetben a rád bízott gyermekek képesek lesznek akár 1 óráig, sőt azon túl is tevékenykedni

   Valószínű, nem lesznek magatartási problémák, illetve jelentősen csökkennek.

   Szabadon mozognak a teremben, nem igénylik a padban ülést

   Szabadon, önállóan választanak a felkínált lehetőségek (eszközök) közül

   Képesek önállóan dolgozni!

   Nem várják az örökös megsegítést

   Rend lesz körülöttük akkor is, ha dolgoznak

   Szívesen, örömmel segítenek gyengébb társaikon

   Önállóan fognak próbálkozni, felfedezni, kísérletezni

   El tudják sajátítani az önálló tanulás fortélyait

   Ha úgy érzik, önállóan állítanak maguknak össze képes napirendet

   Állandó rendet hagynak maguk után

   Nem kell őket noszogatni, hogy „tanuljanak”!

   Az autisták is szabadon ténykednek, elmaradhat a strukturált környezet

   Ha szükséges a kártyás megsegítés, meg fogják oldani önállóan

és TE:

   Nap mint nap örömmel jársz majd dolgozni

   Nem fog fárasztani a munkád

   Élvezni fogod a suliban eltöltött időt

   Nem fogod várni a munkaidő leteltét

   Remélhetőleg el fog kerülni a kiégés veszélye

 

Milyen élményre számíthatsz a képzésen?

Azt egyszerűen nem is lehet leírni illetve megfogalmazni hogy hogyan éreztem magam? Egyik ámulatból a másikba esik az ember Nálad. A munkánk során tapasztaljuk, hogy milyen kemény munka kell ahhoz, hogy a gyerekek megtanuljanak, elvégezzenek valamilyen feladatot.

Nálad pedig ez olyan természetesen könnyedén megy! Láttam, megtapasztaltam, mivel a képzés után egy napot eltölthettem az osztályodban.
A gyerekek teljesen önállóan egymás után csinálják, csinálják csak csinálják a feladatokat! Írnak, számolnak!!! FANTASZTIKUSAK!!! A módszerednek hála, nem is sejtik milyen tudás birtokosai!!! MINDEN ISKOLÁBAN ÍGY KELLENE TANÍTANI!!!! 

KÖSZÖNJÜK MARCSI!!!!!!
Gittlár-Tarsoly Andrea - gyógypedagógus  Budapest

 

Referenciáim
- Rólam mondták -

 

 Néhány pedagógusi hozzászólás, akik részt vettek a 30 órás képzésemen

 

 

Nagyon gyorsan telik az idő épp, hogy augusztus vége volt, már itt van szeptember közepe. Nem olyan rég volt még is annak tűnik, amikor ott ültem ámulattal az előadásaidon. Nagyon lelkesítő és magával ragadó személyiség vagy és amit képviselsz az újszerű (még mindig!) és követni való a pedagógiában.
Ha csak tized annyi energia és kreativitás lenne sok pedagógus társunkban, mint Benned akkor a gyerekek igazi "örömiskolákba" járhatnának , ahol nem úgy szereznék meg a tudást, hogy megtanítják nekik, hanem játékkal, tapasztalattal, szinte észrevétlenül maguk fedeznék fel, hogy a Világ csodálatos!:). Remélem, hogy a BMM - módszert minél többeknek sikerül átadnod!!! Ehhez Neked további energiákat, kitartást kívánok! Nagy szükség van rá a mai pedagógiában. Nagyon örülök, hogy megismerhettelek!
Dr.Mezőlakiné Honti Andrea gyógypedagógus -
Odú Fejlesztő Központ - Szeged

 

Alaposan átgondolt, jól felépített módszer bemutatásán vehettem részt, mely lehetőséget ad minden gyermeknek az önálló ismeretszerzésre, tanulásra, gyakorlásra. Az igényesen kidolgozott és színes, változatos eszközök használata közben a gyermek érdeklődése folyamatosan fenntartható. Minden gyermek, legyőzve a korlátait, saját szintjén alkotó módon tud részt venni a munkában. Az állandó manipuláció, változatos eszközhasználat révén a gondolkodás mellett a finommotorika, figyelem, kitartás, igényesség, szociális készségek is észrevétlenül fejlődnek.
Zsdánszky Csilla gyógypedagógus, Igazgyöngy Egyesület a Különleges Gyermekekért alapítója, elnöke

 

Nagyon köszönöm mindazt a hasznos tudást, melyet a BMM módszerről kaptam Tőled a képzésen! Az osztályban már ki is próbáltam néhány dolgot a gyerekek legnagyobb megelégedésére. Nagyon kreatívan láttak hozzá egy-egy feladat megoldásához, és huzamosabb ideig kitartóan, fegyelmezetten dolgoztak. Mennyire igazad van! Örülök, hogy ott lehettem Szegeden, és részese lehettem mindannak a szakma iránti elhivatottságnak, és alázatnak amit te mutattál meg nekünk!
Köszönettel és tisztelettel:
Ficsor Zoltánné tanító, gyógypedagógus Szent Ágoston Katolikus Általános Iskola -Dóc



Örültem, mikor lehetőségem nyílt arra ,hogy részt vehetek a képzésen, hisz már évek óta nyomon követtem munkásságát. Mivel az eszközök bizonyos hányadát ismertem, kíváncsi voltam mit nyújthat számomra a BMM képzés...
Boldogan vettem tudomásul, hogy sok új információval lettem gazdagabb. Hiszen, mint minden módszernél, itt sem elég csupán az eszközök ismerete. A mögötte lévő szemléletmód és átadott tudás nélkül nagyon kevés. Így a Nálad megszerzett információkat próbálom alkalmazni és konvertálni tanulásban akadályozott diákjaimnál, ahol az önellenőrzés módszerének köszönhetően, differenciálásnál hatalmas segítséget nyújt.
Összegezve: Köszönöm, hogy betekinthettem a BMM világába és kiemelhettem belőle egy olyan szeletet, amely nagyban segíti a gyermekek.... és így az én munkámat is.
Végh Zsuzsanna – tanító, gyógypedagógus - Debrecem

 

BMM képzés: Nos, a képzésen nagyon jól éreztem magam. A három nap, amit eltöltöttünk túlzás nélkül mondhatom, hogy észrevétlenül repült el. A kicsi elméleti "bemelegítés" után kipróbáltuk az eszközöket. Mindet kivétel nélkül. Én személy szerint olyan továbbképzésen még nem voltam, ahol a gyakorlat szó szerint azt jelentette amit. A sajat bőrünkön tapasztaltuk meg mit él át a gyerek, amikor valóban játszva tanul. A képzéssel és a módszerrel kapcsolatban kissé elfogult vagyok, de csak ajanlani tudom. Hogy kinek? MINDENKINEK, aki nyitott a világra, az újra. Akik a gyerekekkel a gyerekekért dolgoznak.
Daróczi Judit tanító - Debrecen